Μια πρωτοποριακή μέθοδος κατασκευής

Συζήτηση στο φόρουμ 'Γενικά για Μοτοσυκλέτες' που ξεκίνησε από το μέλος KOSTIS-GS, στις 16 Απριλίου 2018.

  1. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
    Ανοίγει τον δρόμο στην ευρεία χρήση των ανθρακονημάτων
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ήταν στην Έκθεση του Μιλάνου του 2016 όταν οι Ducati και BMW παρουσίασαν τις πρώτες τους υπερμοτοσυκλέτες με πλαίσιο από ανθρακονήματα.

    Οι Ducati 1299 Superleggera και BMW HP4 Race προκάλεσαν άκρατη σιελόρροια σε χιλιάδες επισκέπτες γιατί κακά τα ψέματα, αν υπάρχει ένα υλικό που κάθε αναβάτης ποθεί πάνω από όλα στη μοτοσυκλέτα του, αυτό είναι το ανθρακόνημα

     
    kostas, Fro(g)y, spitiko and 2 others like this.
  2. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ήταν στην Έκθεση του Μιλάνου του 2016 όταν οι Ducati και BMW παρουσίασαν τις πρώτες τους υπερμοτοσυκλέτες με πλαίσιο από ανθρακονήματα.

    Οι Ducati 1299 Superleggera και BMW HP4 Race προκάλεσαν άκρατη σιελόρροια σε χιλιάδες επισκέπτες γιατί κακά τα ψέματα, αν υπάρχει ένα υλικό που κάθε αναβάτης ποθεί πάνω από όλα στη μοτοσυκλέτα του, αυτό είναι το ανθρακόνημα.

    Τόσο η ιταλική όσο και η γερμανική μοτοσυκλέτα φορούσαν πλαίσια, υποπλαίσια και τροχούς από τα πανάλαφρα και πανίσχυρα οργανικά νήματα. Τότε μάλιστα θεωρήθηκε πως η Ducati είχε το πάνω χέρι, επειδή η Superleggera φορούσε και ένα πανέμορφο ψαλίδι από το ίδιο υλικό, ενώ η BMW HP4 ένα «συμβατικό» από ελαφρύ κράμα.

    Δεκαοκτώ μήνες μετά η κατάσταση μοιάζει να αντιστρέφεται, με τη BMW να παίρνει το πάνω χέρι στη χρήση των ανθρακονημάτων. Μία νέα modular τεχνική (με χρήση δηλαδή δομοστοιχείων) επιτρέπει την γρήγορη και οικονομική κατασκευή διαφόρων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα με τρόπο που να καλύπτονται ποικίλες και διαφορετικές λειτουργίες
     
    Fro(g)y, VASILIS_KORINTHOS and giamar like this.
  3. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
  4. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
    Η νέα τεχνική εκτιμήθηκε ως καινοτόμα από τους ειδικούς του JEC Group, ενός διεθνούς οργανισμού που κάθε χρόνο βραβεύει τα πιο πρωτότυπα ή ριζοσπαστικά νέα σύνθετα υλικά ή / και μεθόδους παραγωγής τους.

    Η BMW κέρδισε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Σπορ και Αναψυχή», αφήνοντας πίσω μια υδροπτέρυγη ιστιοσανίδα και ένα μπαστούνι του χόκεϊ από άνθρακα και πολυεθυλενιμήνη
    [​IMG]
    Ως πειστήριο της πρωτότυπης και πολλά υποσχόμενης κατασκευαστικής τεχνικής της η BMW παρουσίασε ένα ψαλίδι από ανθρακονήματα στο οποίο μπορούν να ενσωματωθούν διαφορετικά ενισχυτικά μέλη ή τμήματα ούτως ώστε αυτό (το ψαλίδι) να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις διαφορετικών χρήσεων –π.χ. σε διαφορετικά μοντέλα μοτοσυκλετών
     
    Fro(g)y, VASILIS_KORINTHOS and giamar like this.
  5. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
    Η BMW είναι πολύ περήφανη, διότι όπως αναφέρει, η μέθοδός της προσφέρει όχι μόνον εξαιρετική επεκτασιμότητα, παράγοντας εξαρτήματα με διαφορετικά φυσικά χαρακτηριστικά (σε δομική αντοχή και μέγεθος) αλλά και χαμηλό κόστος κατασκευής –που όπως λέει, δεν ξεπερνάει τα 25 ευρώ ανά ψαλίδι! Αυτό κι αν είναι απίστευτο.

    Για την ώρα το εικονιζόμενο ψαλίδι αποτελεί μόνον αντικείμενο ενός πρότζεκτ. Πιστεύεται όμως πως θα βγει στην παραγωγή “εξοπλίζοντας” αρχικά την ανανεωμένη HP4 Race, ίσως και στην φετινή έκθεση της Κολωνίας.

    Ο υπεύθυνος του έργου Έλμαρ Γιέγκερ περιγράφει τη διαδικασία μέσω της οποίας κατάφεραν να συνδυάσουν διαφορετικά σύνθετα υλικά ανάλογα με το πόσο υψηλή ή χαμηλή είναι η καταπόνηση στο κάθε σημείο του ψαλιδιού.

    «Η κατασκευαστική τεχνική μας χρησιμοποιεί τα CFP με τη μορφή ατερμόνων νημάτων υψηλής αντοχής στην καταπόνηση, όπου αυτό απαιτείται σύμφωνα με τις αναλύσεις καταπόνησης. Αντίθετα στα σημεία όπου οι καταπονήσεις προβλέπονται χαμηλότερες, χρησιμοποιούνται χυτοπρεσαριστά μέρη ή εξαρτήματα με ανακυκλούμενες ίνες CFP περιορισμένου μήκους»
    [​IMG]
     
    Fro(g)y, VASILIS_KORINTHOS and giamar like this.
  6. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
    «Με τον τρόπο αυτό αναπτύξαμε μια διαδικασία που είναι γρήγορη, αποτελεσματική και γι' αυτό με χαμηλό κόστος, η οποία μπορεί να δώσει εξαρτήματα διαφορετικού μεγέθους, απλά προσθέτοντας ή αφαιρώντας νήματα CFP με διαφορετικές μηχανικές ιδιότητες (αντοχή στις στρέψεις και την καταπόνηση)».

    «Αυτό ήταν που εντυπωσίασε περισσότερο την κριτική επιτροπή των βραβείων. Η τεχνογνωσία που αποκτήσαμε κατασκευάζοντας το συγκεκριμένο μοτοσυκλετιστικό εξάρτημα είναι εφαρμόσιμη απόλυτα και στον αυτοκινητικό τομέα»
    Θεωρητικά, με τη νέα τεχνική μέθοδο είναι δυνατή η κατασκευή σχεδόν κάθε είδους εξαρτήματος από συνθετικά υλικά με βάση τα ανθρακονήματα. Η BMW στην ανακοίνωσή της αναφέρει πως με χρήση μίας μόνον εργαλειομηχανής είναι δυνατή η κατασκευή εξαρτημάτων ακόμη και μέσα σε 60 δευτερόλεπτα. Αυτά κατόπιν μπορούν, εφόσον χρειάζεται, να ενισχυθούν με πρόσθετα δομικά στοιχεία από CFP με θερμοπλαστική συγκόλληση.

    Είναι από όσο γνωρίζουμε η πρώτη φορά που εξελίσσεται μια γρήγορη και φθηνή μέθοδος κατασκευής ανθρακονημάτινων εξαρτημάτων η οποία υπόσχεται αξιοπιστία και μεγάλο όγκο παραγωγής
    Πιθανότατα βρισκόμαστε επιτέλους προ των πυλών της ευρείας χρήσης των ανθρακονημάτων, μια τεχνολογική εξέλιξη που υπόσχεται ελαφρύτερες, ταχύτερες και ασφαλέστερες μοτοσυκλέτες
     
    Fro(g)y, VASILIS_KORINTHOS and giamar like this.
  7. KOSTIS-GS
    On

    KOSTIS-GS Well-Known Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    12.039
    Περιοχή:
    ΑΘΗΝΑ
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 LC
  8. mdoctor
    Offline

    mdoctor New Member

    Εγγραφή:
    20 Δεκεμβρίου 2017
    Μηνύματα:
    30
    Περιοχή:
    kilkis
    Μοτοσυκλέτα:
    GS 1200 ADV 16
    Super.Μπράβο στους ανθρώπους που δουλεύουν για την εξέλιξη.worship
     
    VASILIS_KORINTHOS and KOSTIS-GS like this.
  9. DoctorAbo
    Offline

    DoctorAbo Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    491
    Περιοχή:
    Athens
    Μοτοσυκλέτα:
    R 1200 GS 04
    Η τεχνολογία αυτή είναι εντυπωσιακή και εφαρμόζεται ήδη στα φτερά του Airbus A380 καθώς και στα πλαίσια των BMW i3 & i8. Τα ψαλίδια στη F1 είναι ανθρακονημάτινα ήδη από το 1999. Από τότε είναι φτιαγμένες από ανθρακονήμακα και οι κάψουλες μέσα στις οποίες κάθεται ο οδηγός. Τα περισσότερα καλά ποδήλατα έχουν πλέον σκελετους και στεφάνια τροχών από ανθρακονήματα. Η τεχνολογία αυτή θα εφαρμοστεί και στις μοτοσυκλέτες.
    Έχει όμως και μερικά αρνητικά. Ενώ η αντοχή στις μελετημένες καταπονήσεις είναι θηριώδης, το υλικό είναι ιδιαίτερα ευπαθες σε άλλες που δε προβλέπονται. Παράδειγμα. Σε σκελετό ποδηλάτου, αν πέσει και χτυπηθεί (τραυματιστεί) το υλικό από πέτρα στο πλάι μιας διατομής απλά το πετάς. Το ίδιο και στα ψαλίδια της F1. Αντέχουν σε αξονικές δυνάμεις αλλά δεν αντέχουν σε κάμψη. Θα λυθούν όμως όλα αυτά σιγά σιγά και σε βάθος χρόνου.
     
    giamar and Fro(g)y like this.
  10. stavroulis
    Offline

    stavroulis Active Member

    Εγγραφή:
    11 Σεπτεμβρίου 2015
    Μηνύματα:
    228
    Ναι αλλά αν είναι τόσο φθηνό όσο λένε και το πουλάνε φθηνα δεν θα νοιάζει και τον αγοραστή να πάρει καινούριο ανταλακτικο,αλλά σιγά μην τα πουλάνε φθηνά

    Στάλθηκε από το SM-G950F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
     
    Boxer and giamar like this.
  11. DoctorAbo
    Offline

    DoctorAbo Member

    Εγγραφή:
    30 Δεκεμβρίου 2013
    Μηνύματα:
    491
    Περιοχή:
    Athens
    Μοτοσυκλέτα:
    R 1200 GS 04
    Αγαπητέ, άλλο το βιομηχανικό κόστος παραγωγής που ίναι χαμηλό και άλλο (και προσθετικό ) το κόστος έρευνας και εξέλιξης που είναι τεράστιο. Υπάρχουν και τα δυο και πρέπει να αποσβεστούν και τα δυο. Για να φτάσουν να τα πουλάνε φθηνά πρέπει να αυξηθεί η παραγωγή πολύ και τότε οι τιμές θα πέσουν αρκετά. Αυτή είναι η αλήθεια.
     
  12. stavroulis
    Offline

    stavroulis Active Member

    Εγγραφή:
    11 Σεπτεμβρίου 2015
    Μηνύματα:
    228
    Συμφωνώ σε αυτό που λες και έχεις δίκιο και κάπως έτσι είναι σίγουρα τα πράγματα αλλά δεν μπορεί να σου πουλάει αυτήν την στιγμή ένα ανταλλακτικό που σήμερα κοστίζει στην αγορά 500 ευρώ π.χ και το νέο προϊόν να κοστίζει τα 2πλα και τριδιπλα,το ξέρω πώς έτσι είναι η αγορά απλά σαν καταναλωτής λέω τον πόνο μου

    Στάλθηκε από το SM-G950F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
     

Μοιραστείτε τη σελίδα

Users Viewing Thread (Users: 0, Guests: 0)

Free JavaScript from